اکنون ما در عصری زندگی می کنیم که رسانه های دیجیتالی مرز بین زندگی شخصی و زندگی حرفه ای افراد را محو کرده اند. مفهوم “من چه کسی هستم” با مفهوم “من چه کاری انجام می دهم”  آمیخته و جای این دو مفهوم با هم عوض شده است. تقریباً هیچ مرزی بین زندگی شخصی و زندگی عمومی افراد وجود ندارد، مخصوصاً کسانی که شناخته شده و معروف یا به قول خودمان «سلبریتی» هستند.

ورزشکاران در تمام دنیا جزء افراد معروف و مطرح هستند، برخی از بزرگترین برند های دنیا را در اختیار دارند و بسیاری از آنها دائماً در حال تلاش برای یافتن راه هایی برای نفوذ بیشتر و رشد پرسونال برند خود می باشند. ورزشکاران دلایل مختلفی برای ساخت و رشد برند شخصی خود دارند، از جمله  اینکه هر چه قدر برند شخصی قوی تری داشته باشند، فرصت های بیشتری هم دارند؛ فرصت ها می توانند به شکل پول بیشتر، شهرت بیشتر، طول عمر برند شخصی، قراردادهای بزرگتر با اسپانسرهای معروف و .. باشد. انگیزه هر چیزی که  باشد، ایجاد و رشد برند شخصی شما به عنوان یک ورزشکار ضروری و یک باید است. شهرت شما به عنوان یک ورزشکار یا به عنوان یک فرد بسیار مهم تر از گذشته می تواند تاثیرگذار باشد.

در عصری که زندگی می کنیم، گزینه ها بی حد و مرز هستند و شما می توانید هرچیزی و هر کسی که می خواهید باشید چه در طول حرفه ورزشی خود و یا حتی بعد از آن. اگر از همین امروز شروع به ساخت یک برند شخصی بهتر کنید، فردا فرصت های بهتری برایتان پیش خواهد آمد.

مراحل ساختن برند شخصی برای ورزشکاران

۱. کسانی که می‌خواهید برای آنها قهرمان

شوید را کشف کنید:

۱.کسانی که میخواهید برای آنها قهرمان شوید را کشف کنید:

برای اینکه به عنوان یک  ورزشکار و  یک برند در هر سطحی  برجسته و متمایز شوید، ابتدا باید عمیقاً این مسأله را  درک کنید که همواره کسانی وجود دارند که تعقیب کننده شما، سبک زندگی تان، نوع ورزش و قهرمانی، نوع لباس پوشیدن و استایل تان هستند و می خواهند همه چیز را درباره شما بدانند . در واقع فالوورهایتان اند. اصلا این مساله را دست کم و سطحی نگیرید. مهم نیست که  شما قهرمان ورزشی در دانشگاه خود باشید یا یک ورزشکار حرفه ای در سطح جامعه، شما همیشه در موقعیتی هستید که بتوانید بر اشخاص دیگر تاثیر بگذارید و برند شخصی خود را بالا ببرید. این مطلب را بر هر چیز دیگری مقدم بدانید چون شناخت بازار هدف شما بسیار مهم است. برای پیدا کردن مخاطبان مورد نظر خود وقت  بگذارید و برای آنها یک جامعه تشکیل دهید. این باعث می شود که طرفداران شما برای همیشه بمانند.

2.صاحب  شبکه و پلتفرم خود باشید.

 وقتی با ورزشکاران پیشکسوت درمورد شغل و آرزوهایشان صحبت می کنیم ، اکثر آنها دوست داشتند می توانستند متفاوت تر باشند، بسیاری از آنها  آرزو می کنند که کاش با مردم ارتباط بیشتری برقرار می کردند و از مزایای این ارتباطات  برای خود به عنوان یک ورزشکار استفاده می کردند. مردم میخواهند در طول دوران حرفه ای ورزش شما را بیشتر بشناسند. خودتان این ارتباطات را تشکیل دهید و اساس کار را دست بگیرید. داشتن وبسایت یکی از مهم ترین جنبه های ساخت برند شخصی برای  یک ورزشکار است چون مرکزی است برای همه چیزهایی که هر کسی می تواند درباره شما بداند. رسانه های اجتماعی عالی هستند، مخصوصا که این روزها اینستاگرام هم طرفدارهای زیادی دارد. اما یک وب سایت کاملا کاربردی و قابل کنترل است .

۳.حداقل در سه پلتفرم  اجتماعی به

صورت مداوم محتوا تولید کنید. صورت

محتوا کلید همه چیزهایی است که شما در این دنیا می خواهید. شما باید هر روز محتوا بسازید تا بتوانید با دیگران در ارتباط بمانید، با توجه به آنچه که در زندگی می خواهید انجام دهید و برای آن تلاش می کنید. این واقعیت دنیایی است که در آن زندگی می کنیم و برای ورزشکاران بسیار مناسب است که  زندگی روزمره خود را با دنیای مجازی متصل کنند. کسی را داشته باشید که از تمرینات شما فیلم تهیه کند، یک تیم بازاریابی برای تولید محتوا متنی، هفته ای یک بار پادکست یا فایل صوتی خودتان را منتشر کنید  و  راه های خلاقانه برای ارتباط با طرفداران و فالوورهایتان پیدا کنید. اینها همه گزینه هایی هستند که در مورد تولید محتوا به کارتان می آید. از آنجایی که زمان گذاشتن برای هر پلتفرم بسیار سخت است، حداکثر سه تا انتخاب کنید، که اهداف حرفه ای شما را برآورده می کند و همه مطالب را در آن قرار دهید. پلتفرم اینستاگرام، تلگرام ، توییتر و  فیسبوک به ترتیب بیشترین طرفداران را در کشور ما دارند. این می تواند یک کار بی وقفه و مداوم  باشد، اما نتیجه آن، یک عمر  عشق، احترام و تحسین از طرف طرفداران تان است.