خطر به عنوان یک فرصت، قدردانی از طرفداران، هویت قوی تیم و شایستگی بازیکنان. او می داند چگونه باید همیشه برنده باشد، همیشه وحدت تیم بیش از فرد برای او اهمیت دارد. جسارت و شجاعت او مثال زدنی است، در عین حال خطرات را در نظر می گیرد و برای تصمیم گیری احتیاط لازم را می کند. موفقیت برای او بداهه اتفاق نمی افتد، بلکه بنا به تلاش های مستمر و پیگیری های منظم، تجزیه و تحلیل های دقیق اتفاق می افتد. او الگوهایش را با بالاترین سطح استانداردها تنظیم می کند و در تمام جنبه های زندگی اش برتری را می توان احساس کرد. او رهبری خوشبین است که خوش بینی او یک رشته نظم هوشمندانه و کارآمد و عملی برای دستیابی به اهدافش می باشد. پپ گواردیولا بارسلونا را ستایش شده ترین تیم در جهان کرد. او خود به عنوان تحسین برانگیزترین مربی تاریخ شد، هم برای نتایج منحصر به فردی که در تاریخ فوتبال به دست آورد و هم برای ارزش هایی که او در دستیابی به آن اهداف نشان داد. پپ گواردیولا یک مدل حرفه ای متعهد به سازمان، مربی، رهبر و انگیزه دهنده است. رهبری گواردیولا بر پایه سادگی، فروتنی، کار سخت و وسواس استوار است. این یک رهبری همه جانبه و الهام بخش است. پپ گواردیولا روح مدیریت قرن بیست و یکم است. به عنوان الگوی مدارس بزرگ کسب و کار، او  تیم فوتبال خود را با عظمت و فروتنی قابل توجه مدیریت می کند. در پشت این موفقیت ها، گواردیولا با فلسفه دفاع از سبک فوتبال خود، اما با ظرافت و  وقار مدیریت می کند.

با توجه به ارتباطات و پرسونال برندینگ، گواردیولا یک شخصیت ساده با جاه طلبی حرفه ای است. او دوست ندارد شخصیت اصلی در رسانه باشد. او همیشه در اظهاراتش، بازیکنان را به عنوان عناصر کلیدی موفقیت در تیم های خود معرفی می کند. او نمونه ای از کار و تلاش سخت در فوتبال حرفه ای است که ساعتها  فیلم هایی از بازی تیم های رقیب را با بازیکنان خود تماشا می کند. او بالاترین حد یک رهبر خوب ، یک مربی را برآورده می کند. سبک رهبری پپ گواردیولا را می توان به عنوان یک رهبر دقیق و با وقار نامید، ترکیب کار گروهی با نبوغ فردی. صمیمیتی که با بازیکنانش دارد نیز قابل توجه است. رودریگز می گوید که هر حرکت گواردیولا یک هوش هیجانی بالا از او را نشان می دهد،  به نحو استادانه ای به بازیکنانش برای دستیابی به موفقیت های بزرگ در تیم خود انگیزه می دهد.

رهبری و برند شخصی پپ گواردیولا می تواند او را به عنوان یک رهبر دقیق و با وقار با یک برند شخصی فلسفی توصیف کند. سبک فوتبال او به عنوان یک فلسفه که برند شخصی  و رهبری اش را در بر می گیرد، معرفی می شود.

در نهایت، با استفاده از سبک های رفتاری روشDISC   که توسط آلامو مطرح شده؛ کارشناسان برای توصیف مشخصه های مهم این سه مربی توصیف های زیر را ارايه داده اند:

  • ویسنته دل بوسکه : سبک مدیریتی پدرانه، متین، دموکرات، وفادار، استراتژیک، رهبری متعالی و بر اساس ارزش های اخلاقی.
  • خوزه مورینیو: مصمم، خیلی دقیق، کاریزماتیک، همدل، تاکتیکی، رهبری تراکنشی بر اساس انگیزه.
  • پپ گواردیولا: زیبایی شناس، وظیفه شناس، کاریزماتیک، تبدیل کننده، استراتژیست، رهبری بر اساس ایده بازی.

براساس روش شناسایی DISC ، نقاط منفی زیر برای سه مربی عبارتند از :

  • دل بوسکه :  نتایج پایین اولویت بندی ارزش ها، تصمیم گیری های آهسته در شرایطی که نیاز به پاسخ سریع بود، توانایی ارتباطی و متقاعد کننده کم، قدردانی ارزش ها کم. تمرکز او بیشتر بر نتایج و ارتباطات است.
  • مورینیو: رفتارهای نادرست در برخورد با افراد خاص، سبک دیکتاتوری در تصمیم گیری ها، ظرفیت کم برای ایجاد شرایط مثبت و خلاقانه که در آن استعدادها بتوانند به تمام توانایی خود دست یابد، انعطاف پذیری کم در تصمیم گیری در شرایط متضاد. در تصمیمات متوسط ​​و بلند مدت،انگیزه بیشتر است.
  • گواردیولا : انعطاف پذیری کم در سیستم و استراتژی بازی، ارتباط ضعیف با بازیکنان خاص، سطح پایین انتقاد پذیری، سطح پایین شفافیت درتفکرات. او در عین حال، انعطاف پذیری ذهنی بالایی دارد.

نتیجه :

مورینیو، گواردیولا و دل بوسکه در طول دوران حرفه ای خود به عنوان سرمربی به موفقیت های زیادی دست یافته اند. آنها منحصر به فرد هستند و با برند شخصی قوی، توسط میلیون ها نفر در سراسر جهان تحسین می شوند. این سه مربی در رابطه با سبک رهبری خود، بی نظیر هستند؛خوزه مورینیو در مسائل تاکتیکی و انگیزشی بازیکنان، اولویت بندی نتایج کوتاه مدت؛ پپ گواردیولا در ابعاد استراتژیک و یادگیری مداوم، با تاکید بر اهمیت زیبایی شناسی فوتبال ؛ و ویسنته دل بوسکه در ایجاد یک تیم با محیط خوب و مهارت های بین فردی، وحدت تیمی، بالاترین نتیجه در اهداف کوتاه مدت مهارت دارد.

این ویژگی ها باعث شده که شخصیت  آنها برای تبلیغات نیز جذاب باشد. کمپین های لوکس از  مورینیو در تبلیغات خود بسیار استفاده می کنند؛ دل بوسکه نمادی برای خدمات مالی و اقتصادی  است و گواردیولا در تبلیغات صنعت خودرو فعال است.